Indrømmet. Dette er ikke vores hjemmesides mest besøgte side.
Det ved vi, bl.a. fordi vi indsamler data – som er det, det hele handler om. Men siden er nødvendig på grund af lovgivningen om Persondata og den måde, vi indsamler, behandler og opbevarer de data, du afgiver, når du besøger vores hjemmeside og er i kontakt med os. Derfor har vi også sat ord på vores Persondata- og Privatlivspolitik.
Det korte af det lange er, at Favn:
• registrerer alle besøg på vores hjemmeside www.favnbolig.dk (med cookies, ligesom de fleste andre sider, du klikker ind på),
• registrerer, hvis du reserverer en bolig,
• beskytter dine oplysninger og kun deler data i henhold til gældende lovgivning,
• overholder lovgivningen ved at slette oplysningerne senest efter 3 år.
Vi samler data på alle, der accepterer vores cookies på hjemmesiden – og på alle, der reserverer en lejebolig. Derudover samler vi data på alle, der henvender sig via mail, og er lejere hos os. I den forbindelse har vi, som såkaldt “databehandler”, vedtaget denne Persondata- og Privatlivspolitik, som officielt oplyser om, hvordan vi behandler persondata og de oplysninger, vi måtte have og få om dig. Det er en lang smøre, men den skal være her, så god fornøjelse med at læse alt det med småt, som på grund af lovgivning er slået stort op.
Vi er dataansvarlige for hjemmesiden
Dataansvarlig for denne hjemmeside er:
Favn Bolig A/S
c/o Stendal Group A/S
Vallensbækvej 47
2605 Brøndby,
CVR 4560 0939
Administreret af:
Stensdal Group A/S
CVR 4065 5263
Du kan altid kontakte os på 3311 0024 eller info@favnbolig.dk, hvis du har spørgsmål, eller ønsker at se eller slette dine persondata hos os. Skriv “Privatlivspolitik” i emnefeltet, så ryger mailen til rette vedkommende.
Favn er underlagt persondatalovgivningens bestemmelser om behandling af personlige oplysninger. Oplever du krænkelse af dit privatliv ved brug af vores hjemmeside eller ved anden interaktion med Favn, kan du klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 32, 2500 Valby, tlf. +45 3319 3200 og e-mail: dt@datatilsynet.dk.
Vi opbevarer og beskytter oplysningerne om dig
Vi følger lovgivningen, når det gælder opbevaring af persondata. Dine data skal opbevares sikkert og fortroligt, og derfor er det kun få medarbejdere hos Stensdal Group A/S, der har adgang til registrerede data på favnbolig.dk og i de bagvedliggende systemer. Vi har fastlagte procedurer for, hvem der får denne adgang, og vi tager løbende backup af vores datasæt, herunder e-mails, for at undgå tab af data.
Vi udleverer ikke data til 3. part, medmindre det er i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens art. 6.
• Persondata opbevares i det tidsrum, det er tilladt i henhold til lovgivningen. Højst i 3 år.
• Kundeoplysninger opbevares indtil 3 år efter kundeforholdets ophør.
• Jobansøgninger slettes som udgangspunkt senest 6 måneder efter modtagelsen, medmindre vi vælger at gå videre med en ansættelsesproces og/eller indhenter dit samtykke til at gemme jobansøgningen.
• Oplysninger som har betydning efter regnskabsloven slettes tidligst 5 år efter at der ikke længere forekommer relevans.
Kommunikation med potentielle kunder
Når vi indleder en dialog med dig, enten i form af spørgsmål til vores side, eller du ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
• Kontaktformular
• E-mail
• Telefon
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer, virksomhedsnavn, og fortrolige som f.eks. cpr-nummer.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 a, og/eller den indgåede aftale/kontrakt/bestilling jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 b, og/eller lovgivning jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 c, og/eller for at den dataansvarlige, eller en tredjemand, kan forfølge en legitim interesse, (medmindre den registreredes interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder, der kræver beskyttelse af personoplysninger, går forud herfor, navnlig hvis den registrerede er et barn) jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 f. De legitime interesser, der begrunder behandlingen, er markedsføring af nye ydelser/produkter.
Vi sletter din henvendelse og kommunikation med dig, når det står klart om du ønsker vores services eller ej. Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle almindelige oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer, samt fortrolige oplysninger som f.eks. cpr. nummer.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil vi umiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse, virksomhedsnavn eller cpr-nummer.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Jobansøgninger
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere, om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil vi med det samme vurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job via vores hjemmeside, lagres denne i vores rekrutteringssystem, hvorfor vi kan bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan f.eks. levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Du kan i skemaet nedenfor se vores databehandlere:
Videregivelse af personoplysninger
Vi udleverer ikke data til 3. part, medmindre det er i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens art. 6.
Tredjelandsoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende træning og gennemgang med medarbejdere af vores GDPR-procedurer.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
• Indsigtsret: Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
• Rettelse: Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
• Sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
• Begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
• Indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
• Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet): Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
• Tilbagetrækning af samtykke: Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontakt oplysninger på www.datatilsynet.dk.
Cookies hjælper os med at analysere hjemmesiden
Ved at besøge www.favnbolig.dk accepterer du, at vi bruger cookies til at indsamle oplysninger om dig. Det gør vi for at kunne forbedre siden og indholdet og for at kunne måle, hvem der besøger og hvilke sider, besøgende bruger tid på. Cookies er en fil som gemmes på din computer, smartphone eller tablet, når du besøger en hjemmeside. Det er en passiv fil, som stort set bruges af alle hjemmesider. Den har til formål at huske indstillinger, informere om dit besøg og målrette annoncer specifikt til dig. En cookie kan ikke sprede virus eller skade andre programmer og du kan altid selv slette cookies på din egen computer. Nødvendige cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan dog anvendes uden dit samtykke.
Via cookies samler vi data om, hvem der besøger vores hjemmeside. Disse oplysninger giver os et billede af din brug af siden, fx
• Dato og tidspunkt for dit besøg
• Sider som du klikker på
• Din IP-adresse
• Oplysninger om din browser og computertype (og om du besøger fra mobil eller tablet)
• URL fra henvisningssted (fx hvis du har klikket på et link et andet sted)
• Data om dig, som du selv oplyser, fx
• Navn, adresse og kontaktoplysninger afgivet i forbindelse med oprettelse som kunde, leverandør eller samarbejdspartner hos os
• Oplysninger du deler med os via sociale medier, herunder LinkedIn, Facebook og Instagram.
• Oplysninger sendt på e-mail (som ikke nødvendigvis kommer via hjemmesiden).
Når du selv giver os oplysninger – fx når du ønsker prospekt eller fremvisning – gemmer vi dine oplysninger i mails og opbevarer oplysningerne jf. lovgivningen.
Google Analytics oversætter statistikken til noget, vi forstår
Når du accepterer Cookies på vores hjemmeside, accepterer du, at vi tillader Google Analytics – som databehandler for vores data – at registrere dit besøg og din interaktion med siden. Disse persondata må kun videregives efter aftale eller for at overholde gældende retslige krav. Læs mere om Googles fortrolighedspolitik via dette link.
Og hermed nåede du til vejs ende, i hvert fald hvad vores persondata- og privatlivspolitik angår.